تفنگ گاوس چگونه کار می کند ؟

تفنگ گاوس چگونه کار می کند ؟
ارسال در تاريخ چهار شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, توسط gh.mostafa

تفنگ گاوس

این دستگاه چگونه کار می‌کند؟

وقتی شما اولین توپ را رها می‌کنید، به آهن‌ربای اول برخورد می‌کند. این برخورد با نیروی قابل توجهی صورت می‌گیرد و انرژی جنبشی حاصل از آن را ما "1 واحد" می‌نامیم.

انرژی جنبشی توپ به آهن‌ربا منتقل می‌شود و سپس به توپی که در سمت راست آن تماس دارد و سپس به توپ دومی که با آن در تماس است. انتقال انرژی جنبشی شبیه انتقال انرژی در بازی بیلیارد است، وقتی توپی به توپ دیگر برخورد می‌کند، توپ سفید متوقف شده و توپ دیگر سرعت می‌گیرد.

اکنون توپ سوم با انرژی "1واحد" به حرکت ادامه می‌دهد. اما این گوی به سمت آهن‌ربای دوم حرکت می‌کند. به واسطه‌ی نیروی ربایش آهن‌ربای دوم، گوی سرعت می‌گیرد. وقتی به آهن‌ربای دوم برخورد می‌کند تقریباً سرعت آن دو برابر مرحله‌ی اول است.

گوی سوم به آهن‌ربا برخورد می‌کند و گوی پنجم با انرژی جنبشی "2واحد" شروع به حرکت می‌کند. این گوی در حین نزدیک شدن به آهن‌ربای سوم سرعتش زیاد می‌شود و با انرژی "3واحد" به آن برخورد می‌کند. این باعث می‌شود گوی هفتم به سمت آهن‌ربای آخری حرکت کند. وقتی این گوی به آهن‌ربا برخورد می‌کند انرژی اش به "4واحد" می‌رسد.

حال انرژی جنبشی به توپ آخری انتقال می‌یابد. بدین ترتیب انرژی توپ "4واحد" خواهد بود و با این انرژی به هدف برخورد می‌کند.

در فلش زیرکه  6 فریم از فیلم عملکرد تفنگ گاوس است. هر فریم در مدت 30/1 ثانیه گرفته شده‌است. در فریم اول ساچمه‌ی فولادی شروع به غلتیدن به سمت آهن‌ربای (چسبیده به خط‌کش) می‌کند. در فریم دوم، ساچمه‌ی دوم بین دو آهن‌ربای سمت راستی سرعت می‌گیرد. در فریم سوم ، ساچمه‌ی سوم بین دو آهن‌ربای بعدی به حدی سرعت گرفته که آن را به صورت تار می‌توان دید. این مراحل تکرار می‌شود به طوری که ساچمه‌ها به ترتیب سرعت‌شان دائما افزایش می‌یابد و در نهایت ساچمه‌ی آخری با سرعت زیاد شلیک می‌شود.

برگرفته از سایت تبیان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







پیج رنک

آرایش

طراحی سایت